BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

February 14, 2009

Huru Hara!

Korang pernah tak baca sekitar tahun lepas tentang penjenayah di tembak mati di segamat johor?..apa pulak kes nye kali ini..

saki baki kumpulan ini masih ada rupenya..menggunakan modus operasi yang sama,menyamun dengan menggunakan parang..ishk!sadis aku dengar dan bermula lah episod huru hara dalam kehidupan masyarakat kampung dekat rumah aku sebab kampung aku dekat sangat dengan daerah segamat itu..jalan kaki pun boleh(ikut jalan kebun)..

malam semalam dua buah rumah kena samun..kerugian hampir 10ribu jugak khabarnye..yang lawak nye cincin kat tangan yang tak boleh tanggal pun dipaksa kan supaya tanggal dengan melumurkan minyak kelapa.nasib baik dia ambik minyak kelapa,kalau di kerat jari dengan parang tu macam mana...?

aku mula lah tak lena tidur...malam tadi aku siap buat kan air kopi pada abang-abang polis yang masuk kampung.adalah dalam 20 orang..tapi tak pulak ada kecurian berlaku.aku ingat diaorang pun ada pasang kaki bagitahu jugak lah kat pencuri nih.

takut aku..huru hara hidup kitaorang semua,lebih selamat duduk luar rumah sebab dalam rumah pun dah tak selamat lagi...sampai bila lah nak macam ni...?

5 ulasan:

Anonymous said...

elok² mak long. cuak giler nak tido malam kalau keadaan terus camnih.

IdaAnuar said...

memang alang...bukan setakat cuak aje...bila malam aje dah tak mahu lelap mata nih.dah jadi burung hantu pulak dah...tido siang,malam jaga...elok nye..bagi aje dia masuk...tapi tak leh kuar sampai polis datang...alang kan ada magic..cam ne ye nak buat agaknye

Sulela said...

Makin menjadi2 lak kes macam ni ek Da. Kat tempat ko takde ke belia2 yang buat rondaan memalam? Macam kat kampung aku, kalau ada kes camni...dorang akan tubuhkan pasukan dan bahagi2kan kawasan untuk jejak penjenayah tu sekaligus mengawal kampung.

Tapi yang aku tak puas hati pulak, kampung aku ni ramai cina. Dan dorang takde pulak nak campur buat benda2 camni.

IdaAnuar said...

budak belia?kirim salam lah dgn diaorag tu...berlonngok kat tepi jalan boleh lah memalam....sekarang ni yang berjaga orang tua,suami aku dan kwn dia aje..termasuk lah aku tukang buat kopi oo

Sulela said...

Huhuhu...cian ko...