BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

June 2, 2009

Beginikah...?bab 2

seorang gadis yang aku kira sangat manis dan ayu juga sehat walafiat sedang asyik bermain hp nya. aku sangat pasti dia sedang bersms dengan buah hatinya...sebab sekejap dia senyum,sekejap dia picit hp lepas tu senyum lagi....macam orang gila.

tren sangat sesak ketika ini...di hentian serdang naik seorang perempuan mengendong anak kecil(aku lah tu...hehehehe.bawak hawa gi pesta buku).berdiri betul-betul dihadapan perempuan tadi dan couple yang tak ada kemaluan.

couple tu tak mungkin bangun dan pelawa kakak dan anak nya duduk...member tengah sedap.awek yang leka dengan hp tu pun dengan selamba nya hanya memandang kakak tadi dan anak nya berdiri di celah kesesakan orang ramai. tak bangun pun memberi tempat duduk.kesian aku kan...?

tetapi...tiba-tiba seorang budak lelaki indon bangun dan..."Sila duduk kak...kesian baby nya nanti kok jatuh.."
aduh!...tersentap jantung aku dengan kebaikan orang asing yang baik budi bahasanya...orang MALAYSIA?....aku nak tanya korang...mana budi bahasa orang kita....?

6 ulasan:

Mak Jemah said...

budi bahasa tu bukan ke mana2 kak..tp dah hilang terus dah..

pernah kene macam tu..mat bangla kasi duduk sebab barang penuh kat tangan. orang kita, pandang pon tak

AiNeRzA said...

Ida...naik ke serdang...saya ke port klang...kes macam tu mmg selalu la kat depan mata...geram pun ader...tapi semalam sy dapat duduk...ader sorang minah india pregnant...betul2 sy x perasan sebab dia pakai kemeja...serius...kasihan dia...kalo ada kesempatan sy nak minta maaf pada dia...

mamai said...

cukup 3 hari aku naik komuter tak akan ku ulangi lagi...
terlalu banyak benda yang aku tak suka.....
aku tak suka bila rasa hormat aku hilang...

IdaAnuar said...

oren...tercabut lutut akak berdiri dari serdang sampai nilai oren...

nerza...memang selalu kan..kalau kita tak sampai hati nak buat orang macam tu

IdaAnuar said...

mamai..sama lah aku tapi aku suka bila tak sesak...tapi aku suka naik tren ktm...dari gemas ke Kl..aman , boleh tengok TV

Mak Jemah said...

alahai ciannye akak ku ini..bapak jauh serdang ke nilai..da dekat 7 station tu..