BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

December 9, 2009

Dunia aku....buluh tumpat

Aku kembali..dengan dunia aku
Yang indah
Yang cantik
Yang bagus
walaupun hakikatnya
bukan semua realiti itu sempurna.....

korang tahu tak.sejak kebelakangan ini aku cepat benar di hambat emosi. salah sikit mula lah terasa betapa murahnya si air mata. kalau lah mata mampu berkata-kata pasti dia akan berkata...aku terlalu penat untuk menangis.

entah lah..aku agak bosan. tetapi aku tidak tahu apa yang aku bosan kan. bukan bosan pada sesiapa tapi aku bosan pada hidup aku pada diri aku...aku sendiri tidak tahu apa pula yang merasuk aku kali ini.

satu tabiat yang aku rasa baru sahaja terbina dalam diri aku..suka sangat menonton senetron indonesia..sakaratulmaut. sarat dengan pengajaran.sarat dengan ilmu. terasa macam banyak aje dosa yang aku buat didalam sedar dan di dalam ketidak sedaran aku...aku jadi tidak mudah tidur sekarang ni. agaknya perempuan di dalam usia macam aku ni memang stress je memanjang. aku terasa ingin memula kan satu perjalanan yang panjang. round malaysia cari cerita. dah lama sangat aku tidak menulis cerita-cerita misteri yang menjadi indentiti aku selama ini...cerita itu ada tetapi aku tidak punya idea untuk menulis...blur sangat-sangat.tetapi aku idea pulak nak menulis cerita lain.aku tengah cuba menyiapkan sesuatu yang aku paling suka dan dah aku usaha kan 4 ke 5 bulan lepas

tetapi...baru-baru ini sekitar bulan lepas aku memang sentiasa sahaja pulang melawat nenek yang agak uzur di kampung dan keseorangan. ayah telah mengambil seruas buluh tumpat katanya di penjuru halaman rumah nenek. teruja lah juga sebab aku tidak pernah melihat buluh tumpat..aku percaya korang pernah melihatnya...selalu buluh kalau kita belah akan ada ruang di antara nya. tetapi buluh tumpat..tiada ruang diantara nya. apa khasiat nya?..aku tidak tahu tetapi yang aku tahu sekarang buluh bertemu ruas dan buluh tumpat itu kini berpasangan di dalam rumah aku...menambah lagi koleksi peribadi ayah tercinta.

okey this week aku akan menyertai majlis berkhatan beramai-ramai di kampung kemensah ulu klang adam owen aku akan memasuki satu frasa baru di dalam hidupnya. dan aku sangat gembira sebab anak aku memang berani jer nak hadapi pisau yang tajam itu..hahahaha.hari sabtu pagi aku akan berada di sana. esok aku akan memula kan perjalanan aku ke sana.

jumpa lagi nanti. wassalam

2 ulasan:

mamai said...

dah tu bila kau nak jumpa aku nie

IdaAnuar said...

banyak masa aku kat sini..risau na kau ni. simpan duit belanj tuk aku tu ye