BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

December 19, 2009

hantu di sangka kucing...

induk rajin ke surau yang agak jauh dari rumah nya bersendirian. selalu dia hanya berjalan kaki sahaja ke surau.zaman dulu mana ada kenderaan lain selain basikal atau berjalan kaki. apa sangat lah berjalan kaki itu bagi zaman nenek-nenek kita dahulu.
induk memang seorang yang sangat penyayang dengan haiwan tak kira yang dipelihara nya atau yang di jumpai nya...terutama nya kucing.
di jadikan kisah pulang dari surau usai mahgrib induk terpaksa pulang bersendirian tanpa teman seperti selalu. dia memberani kan hari kerana hari belum lewat sangat. kecut juga perut induk sebab terpaksa melalui kubur panjang(..aku pun dulu kalau lalu kubur panjang gerenti berlari sekuat hati...kubur tu dah tak ada lagi.dah di robohkan sebab khabarnya ia di jadikan tempat memuja nombor ekor)
sampai di kubur tersebut..induk melihat seekor kucing berwarna putih yang sangat cantik dalam remang cahaya bulan.jinak sungguh dan induk terus mendukung kucing tersebut dengan harapan boleh menambah bilangan kucing yang dah ada.
tetapi semakin jauh induk dari kubur panjang...induk merasa kucing itu terlalu berat. wah!apa lagi induk pun melepaskan kucing tersebut dan berlari sambil sempat lagi memandang kebelakang..alamak kucing cmel tadi telah bertukar menjadi sesuatu yang menakutkan...hantu bungkus!elok tergolek di tepi jalan..apa lagi demam lah induk seminggu. sejak itu induk cukup takut ke surau..syaitan begitu lah suka merupai apa sahaja....

kisah ni di cerita kan oleh mak aku.masa aku kecik-kecik dulu

4 ulasan:

Mak Jemah said...

fuiyyo ..seriau

IdaAnuar said...

jangan kutip kucing kat tepi jalan tau

bobhandburry said...

ni betol2 ke? heheh great blog.. thanks for sharing

i'm zu-
www.zuwairiaiman.com

IdaAnuar said...

zu..mekasih sudi bertandang.kebanyak cite hantu kat sini real jer.