BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

June 8, 2009

pancing mengena!

Kalau dah kaki pancing tu berpanas berhujan pun aku akan ikut suami aku dengan kengkawan nya gi jugak memancing...
pagi tu..kitaorang bercadang nak pergi memancing haruan dekat lubuk berhampiran dengan rumah aku tetapi jauh la ke dalam kebun getah.lepas makan tengah hari dalam pukul dua kitaorang pun meredah lah jalan tanah merah yang berlekuk seribu mencari lubuk haruan...cari punya cari...lubuk kami tak jumpa kami jumpa sungai..besar jugak lah sungai tu. so kitaorang pun mencari lah port masing-masing...aku dengan suami aku leka dengan hal kitaorang. adalah dalam satu jam lebih memancing...sekor ikan pun tak lekat.aku pun dah naik bosan lantas mengajak suami aku cari port lain..baru aje nak bangun...kecebur!!!!?
"Oii...ko memancing ke ko mandi?" suami aku menjerit ke arah kawan nya. sebab bunyi orang yang terjun sungai tu dekat sangat dengan kawan nya. senyap...tiada sahutan. aku dah start pandang hubby aku...cuak!
"oii..." hubby aku melaung...sayup-sayup aku mendengar suara kawan suami aku menyahut.
"Oii...dah lah tu jom balik..."Lama kami menunggu tapi kawan kitaorang tak jugak muncul.Adalah dekat sejam...bila jam dah menunjukan angka 6 baru dia terpacul.
" EH! bang..tak mancing ke yang tercongok kat moto ni buat apa..?"
"Kau gi mana tadi...?"
" Aku kat hulu jauh...sikit.kat sini tak ada ikan lah bang.."
"Habis sape yang mandi kat sungai tadi..."
" Mandi apa lak bang...tengok lah air sungai tu..tak lalu nak mandi"
Aku dah senyap...." eh! dah lah jom balik...anak kat umah tu kang apa lak cerita.."
Malam tu...anak kecil aku menangis tak berhenti....aku dah syak mesti ada benda mengganggu.
"mano kau poei memancing tadi ni..."Ayah aku bertanya selepas dia menawarkan kepala anak aku..
" Tu ha..kat sungai kat kebun acik..."
" Ada dengar apa-apa ke..?"
" Ada ..nape lak yah?"
" Nasib tak baik lah kau tu..sekor ikan tak dapek..dio yang ikut balik"
ayah aku menyambung..."kek sungai tu memang ado...silap hari bulan ikan sebesar tong dram pun kau boleh jumpa...tapi jangan ingat itu ikan..."
Apa yang ada?....sah lah mahluk halus yang kita tak nampak.salah satu pengalaman aku memancing kat dalam kebun huhuhu...tapi aku tak pernah serik.sebab syok sangat memancing ni...sekarang ni anak aku dah besar sikit..semua aku angkut gi mancing.tapi aku dah tak pernah gi kat sungai tu lagi

13 ulasan:

mamai said...

aku juga pernah mengalami benda yang sama tapi tak serik...masa tu ngah syok mancing kat paya waktu tu dah nak senja....selagi tak dapat ikan jangan harap aku nak balik hehehehe

kalau dia nak ikut aku sudi bawa tapi dia yang takut...

IdaAnuar said...

mamai...ko pun pernah kena gak?..dia takut dengan ko ke?..hehehehe apasal dia tak takut dengan aku nih!

Mak Jemah said...

bestnyer memancing..saye x pernah ade pengalaman memancing walaupun duk kat tmpt yg ramai orang memancing.

p/s: akak, saye dah tukar add blog saye..add dulu da x guna lagi

IdaAnuar said...

jom datang umah akak...kita gi mancing..hehehe.dah tukar lak?

Mak Jemah said...

kalau akak bace entri saye ade la sebabnye kat citu kenapa

Anonymous said...

huhuhu..gee minat pancing pakwe je..hikhikhik..kak ida sihat ke

IdaAnuar said...

oren....ada nostalgia lah tu ye.

gee...akak sehat.gee memang suka pancing pakwe..tapi selalu dapat pakwe tue..hehehe

Anonymous said...

huhuhu..tahu lak dia...

IdaAnuar said...

gee....akak memang tahu....baca mentera bagi tahu

Atan said...

atan memancing kat pasar aje.. dapat siakap lagik he he he..

Sulela said...

Huhuhu..s.eram siot la Da. Agaknya cemanala rupa benda yang jatuh dalam sungai tu...

IdaAnuar said...

atan....mancing kat pasar tu aku pun boleh tan...bawak duit aje

Lela...aku pun tak leh bayangkan apa benda tu

54613458656 said...

免費a片下載無碼
線上免費試看短片a片
a片免費看
a片下載
a片寫真
免費試看短片a片
a片
免費a片下載
校園美女a片影音視訊網
a片免費看