BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

July 16, 2009

Cinta Pertama 2

melihat pada komen kawan-kawan...aku teruja sekali lagi untuk mengupas tentang cinta pertama.jangan lah tanya aku tentang cinta pertama sebab aku tak tahu dan tak alami perasaan yang macam korang cakap kat komen aku...ye aku akui aku buta cinta. aku ada boyfriend masa zaman dara aku tapi...aku tak pernah juga rasa teruja pada cinta. sebab aku takut dengan hal-hal macam yang korang cakap tu...untung lah kalau korang berjaya melalui detik perkhawinan akibat dari cinta pertama...akibat dari sikap aku pula..huh!susah nak kata sebab hidup aku memang di tahap biasa-biasa aje bila masuk bab cinta ni...entah kenapa hati aku memang tak terbuka dengan cinta...aku hanya tahu aku sayang anak-anak dan suami aku itu sahaja...adakah kerana aku terlalu ramai gula-gula hati(weh...aku memang suka berkawan dengan lelaki..bila diaorang kata nak aku jadi awek...aku on jer lah.)itu lah keja aku...kawan,bercinta,putus...sebab putus tu pula sangat lah kronik..sebab aku ramai kawan lelaki. aku suka berkawan sampai terikut-ikut minat diaorang pada bola,pancing,moto dan kereta..sampai aku boleh duduk lepak dalam oven cat kereta semata-mata nak tolong gosokcat lama kereta dengan kertas pasir...dan aku akan marah suami aku kalau beli barang sparepart tak ori..(bab tu memang suami aku memang tak leh tipu)jadi bila aku dah macam tu...bila pulak masa nya aku nak kenal erti cinta tu secara mendalam.aku tabik lah kat korang yang ada pengalaman macam tu...aku?...sedih nak cakap...korang tahu apasal aku tanye?aku nak cuba menikmati cinta...gerenti hubby aku gelak dan berkata..."ibu kan brutal...nak jadi minah leleh lak"...weh!cinta tu leleh ke?

5 ulasan:

Unknown said...

cinta pertama? entah la.. sebenarnya tahap mana kita mengatakan cinta itu cinta pertama. ada kawan tu dah kawen anak 7 masih managih cinta sebab isteri dia kalau gaduh aje mula tak nak makan pil perancang.. so kawan ni doh mencari cinta lagi walaupun anak dah 7... dunia cinta terlalu aneh

mamai said...

aku ingin jadi brutal
agar aku lepas dari beban
masalah cinta yang remeh
namun masih meruntun jiwa
mengapa harus aku buang air mata
hanya kerana si dia bukan milik kita
mengapa aku menyeksa jiwa
hanya kerana dia tak setia
mengapa harus aku menderita
hanya kerana dia yang tak cinta
mengapa harus aku terbuang masa
hanya kerana dia seorang
aku ingin jadi brutal
cinta ku hanya pada Dia

ida kau buat entry cinta tengok aku dah emo plak hehehe

Orkid Edyliyne said...

cinta tak semestinya leleh lah...
cinta ni a bit complicated....
tapi memang tak semestinya leleh...
orang brutal pun boleh tangkap cintan jugak apa kalau kena cara dia...
apa-apa pun semoga berjaya untuk mengerti apa itu cinta...
heheh...
pepandai je kita cakap...
tapi itu atas apa yang kita fikir dan laluilah...

IdaAnuar said...

beruwang....ye lah ada anak 7 masih mencari cinta...memang dasyat.bab2 makan pil perancang ni tak pernah ku buat

mamai...ko banyak ye sejarah cinta. meh tolong aku tulis novel cinta berasas kan pengembaraan...mencari cinta.

orkid...kak selalu tengok kawan-kawan melalak terlolong sebab kena tinggal pakwe...syahdu dan leleh jer nampak.how to ckap...brutal akak ni sampai tak leh meleleh kan airmata...

Orkid Edyliyne said...

akak macam susah je tu...
memang ikut pengalaman kita, kawan kita yang putus, tak adalah sampai terlolong...
tak tahulah mungkin depan orang dia tak nak tunjuk tapi belakang ada kot...
bab akak tak boleh nak leleh lansung payah jugak tu kak....
macam mana nak buat eh????
kita sendiri pun tak tertonggenglah...
setakat terasa hati tu adalah..
lepas tu tak nak dah becinta...
serik terus...